A DigiBirds 2014 játéka - lehetett volna
2014-ben a karácsonyi szezon játéka lehetett volna a DigiBirds nevezetű termék. Miért nem tekinthető semmiképpen sem annak? Mert a játék magyarországi importőre nem jól mérte fel a piaci bevezetést megelőzően, hogy mekkora siker lesz ez a játék...
Miközben a játékot novemberben folyamatosan reklámozták a legnagyobb mesecsatornákon, a termék szépen lassan elfogyott szinte minden játékbolt polcáról. A reklámok mentek, a madarak meg egyre kisebb számban csipogtak. A vevők morogtak, hogy minek reklámozzák azt, ami nincs. A kereskedők morogtak, hogy miért nem tud szállítani az importőr, mikor gyakorlatilag korlátlan mennyiséget el tudnának adni. És biztos az importőr is morgott, hogy hogyan becsülhette ennyire alá a játék iránit igényt. (Persze nem lehet könnyű ezt előre felmérni: sok olyan játék volt már a polcokon, melyekről a piaci szereplők azt hitték, hogy tarolni lehet majd ele - aztán kiderült, hogy a termék eladhatatlan. És aztán az eredeti ár töredékéért próbált mindenki megszabadulni a felesleges portékától.)
Persze aztán decemberben néhány ügyesebb játék-kereskedőnek sikerült kerülőutakon (értsd: nem az importőrtől) szerezni a játékból - végül is szabadkereskedelem van az EU-n belül. Ezek a példányok aztán már némileg drágábban, de szintén elfogytak a polcokról.
Remélhetőleg húsvétra újra elérhető lesz a játék - jellege, mérete, ára alapján is alkalmas lehetne arra, hogy a húsvéti szezon slágerterméke legyen...